[bătaie în 5 timpi], [Dostoievski a fost femeie] și [prezentul cel mai greu timp al timpului nostru]
bătaie în 5 timpi
uneori mă mângâi ca să exist
îmi apăs scalpul
trag capilarele
întind vârfurile arse
miros greutatea fiecărui început
îmi prind puternic gâtul cum face mama
cu ceafa puiului de pisică
sedez șira spinării
cercuri peste cercuri
să nu-mi simt capul greu
tălpile reci se ascund în hipotalamus
conving motivația din spatele motivației
că e iubită
comand glandelor să aibe grijă de mine
punctele nervoase trezesc nodul inimii
de firele trase s-atârne reflexul căldurii
lungesc corpul obosit
prea țeapăn fără calități motorii
în loc să dorm, visez plasticitate
cu primul ajutor somatic
induc artificial oxitocină
te-aș ruga să mă îmbrățișezi
îmi e rușine
între sistolă și diastolă
voi plânge te voi confunda cu tata
Dostoievski a fost femeie
a fost un silogism al amărăciunii
dincolo de gen etic politic
prea mult bine gestează durere
în pântecul avortat al lumii
contemplat prin omisiune
un ochi e o țintă deja fixată
privirea
un punct prea mort
să rămână voia lumii
de câte ori suprimi iubirea
de câte vieți trădate ai nevoie
ca să ajungi la adevăr
să dormi
să mori
să ierți
să ierți
să ierți
să ierți
să ierți
sunt mîșkin în travesti broken record
– Fiodor, ți-aș zice la o votcă –
durerea fiecăruia salvează pe altcineva
viața calcă peste noi
o scară din nimburi
prezentul cel mai greu timp al timpului nostru
Angelei Marinescu
nimic nu mai mișcă durerea
doar ea pe ea însăși
iar durerea sunt eu
mă culc să nu mă simt
cu mine în mine rog somnul să mă ia
în somn nu sunt tot eu
orbitez în jurul blândei nearticulate
și durere și singurărate și moarte
e prea mult transuman
să-ți provoci singură moartea
printre oameni durerea cade la oră fixă
eu cad după mine sau înaintea mea
cu durere schizoidă
mama îmi trimite în retard jugul catolic
degenerat, fundamentalismul religios e doar al ei
m-aș tăia în două cât să înjumătățesc durerea
dar atunci o duc de două ori
tot eu
vizualizez agonia explicată într-o schemă
dar niciodată redusă la soluționarea ei
nu știu de ce aș fi recurs la un vers despre o cățea rănită
descrisă prin durerea pe care nu o poate exprima
când ea o face și doar eu nu o pot înțelege
e ceva în imaginarul nostru care asociază
pe nedrept
acceptarea supunerii ca fiind animală
am fetișizat durerea
și mai rău
am colonizat limbajul și conviețuirea
corpul, lirism decapitat
odihna, formă de consum
gândirea, observație a observării observate
dar n-a decăzut niciun afect
rama desfătării nu distinge revolta
dar dacă ieși din ea
conștientul face spume la gură
letard
în mijlocul posibilităților agonizante
eșecul nu mai e doar al meu
Leave a comment