[exercițiu despre amintiri și recunoștință], [carmen] și [***]
exercițiu despre amintiri și recunoștință
îmi deschid palma și văd câmpul de trifoi
peste care bunicul trecea cu roaba lui prin 2007
în scârțâitul roților s-au strecurat toți pașii lui
iar acum orice sunet asemănător mă face să mă uit în jur
după mersul lui tărăgănat.
îmi deschid palma și simt că pot să cuprind
înțepăturile după-amiezii
de pe blocul de la 1Mai. cerul bolnăvicios spălat
de ochii noștri ambii umeziți
unul de celălalt.
îmi acopăr fața cu palma și văd mereu aceeași seară
aceiași nori măcar
pot să încerc să-ți ofer o priveliște cel puțin la fel de liniștită & întreagă
cu condiția să mă lași să-ți pun mâna la ochi
poți rămâne cu asta în timp ce te îndrepți
spre berlin.
mă voi consola cu faptul că
toată distanța asta nu încape în vocabularul tău,
la fel cum nici tu nu mă vei cuprinde în
conversațiile cu toți oamenii aceia
atât de importanți
știi că nu e trist, e doar mersul lucrurilor
incapacitatea de a crește în jurul nevoilor
chiar dacă ele nu au evoluat și au rămas
în stadiul de nevoi materne
nu mai cuprinzi nimic din lume
te întinzi către și peste fiecare persoană pe care o întâlnești
în timp ce în jurul tău se fuge
n-am să-ți cuprind niciodată lucrurile astea în vreo discuție
pentru că nici cum ni se schimbă expresiile nu te mai impresionează
nici cum trebuie să ne comportăm social acceptabil
nici cum am ajuns să numim acest trai
în afară de
face fiecare ce poate
nu vreau să fiu concretă în gânduri
dar tot ce mi-aș dori să știi acum, acolo unde ești
e că am „crescut” în jurul propriilor griji și definiții
de cum trebuie să fie,
așa cum se crește și în jurul mâhnirii de zi cu zi
niciodată n-o să ne dispară grijile și nevoile
niciodată nu o să devină mai puțin semnificative,
vom deveni doar mai bine pregătiți
mai disponibili emoțional
mai cuprinși
într-un proces de funcționare necesar,
social acceptabil și en vogue.
mâhnirea, ar zice bunicul,
n-ai tu grijă, fata mea,
timp să-nțelegi ai,
acum înțeleg, fiindcă mă aștept mereu
să mai aud măcar un scârțâit de roți.
carmen
pulsul aleargă atunci când alunecăm
pe pardoseala băncii din paris
joseph infractorul și ea, un complice
ca ei
aruncați pe spate ne tăvălim în propria
urmă umană ne prindem de mâini
ne îmbrățișăm înainte să o luăm la fugă doar cu
ochii statuetelor ațintiți spre noi —
o reprezentare infantilă a rănii
provocate de abandon.
în aceeași liniște și cu precizia obiectului
inanimat,
intrăm în apartamentul nemobilat vorbim mult
discuțiile noastre preferate țin loc de atingeri
nu ne privește nimeni & nu există privilegiu mai mare pentru două corpuri
opuse în structura celor mai importante scări ale lumii.
carmen își lasă
corpul pradă ochilor din spatele ecranelor
și noi învățăm cum să
ne acoperim ochii în fața pielii
o numim obsesie sau voluptate
așa încep toate revoltele de care te-ai temut și mi-ai povestit
cu patos
propria noastră revoluție din care fugim ca niște patrupezi
într-un continuu instinct de apărare pe care îl aruncăm
chiar pe covorașul de la intrare
înapoi între cei patru pereți.
simulez comportamentul cuiva
care se cunoaște prea bine și nu rămân niciodată
mai mult de cât ar trebui în corpul meu-adăpost
nu mă încântă acest buncăr de carne construit dintr-un amestec de aracet,
inferioritate internalizată și autoprocesare excesivă
îmi rămâne doar faptul că mă ating
ca să nu uit acele sincere și groaznice unduiri
să pot arăta cu degetul acolo unde plăcerea și durerea se întâlnesc.
***
inima nu e un simplu organ vital,
e o temniță, un loc umed plin
de coridoare-ventricul care miros
a mucegai
un spațiu în care te ghemuiești din interior,
la care te întorci întotdeauna separat de ceilalți și
cu un sentiment de totalitate
inima mi se face pumn din când în când,
are structura spațiului dintre degetele mâinii
cineva trebuie să completeze șablonul
înainte ca ea să se deschidă din nou
și să se transforme
în palma care apucă orice sau
mai bine zis pe oricine prinde
aici te odihnești.
aici n-ar trebui să se zbată nimeni inutil,
în afară de pereții puternic vascularizați
îmi închid inima, dinadins,
o fac pumn din nou și vrei să ieși acum,
te sugrumi singur în locul ăsta
mult prea strâmt și sigur.
ca să ieși, spun, te ghemuiești în mijloc
și faci ce fac oamenii care nu se așteaptă
ca liftul în care tocmai s-au urcat
să se blocheze între etaje.
Leave a comment