Tăceri sacrificate

I.

confesiunea martirului

Semper fidelis

Îmi sunt martori cerul, luna, stelele
la cuvântarea cea din urmă,
iar Domnul, de-o socoti,
pedepselor să mă supună.

În existența tumultuoasă a ființei
un singur fapt continuă a dăinui,
căci am rămas și voi rămâne,
în vecii vecilor, semper fi.


II.

ultima reprezentație

Solistul mut al orchestrei ororii

În fața spectatorilor, pe scena umilinței,
se arătă mândră victima credinței.
Și-ncepu’ piesa într-o manieră sumbră,
dictată de dirijor, învingătorul din urmă.

Învingător al conflictului convingerilor
își făurește ,,justiția”, conform privilegiilor.
Pretinde să ia în seamă strigătele publicului,
a cărui doleanță este grandoarea spectacolului.

Spectacol, înjosire, disperare, moarte,
toate după care tânjeau avea să le ofere.
Întorcându-se către interpret, îi cere
să presteze ultima reprezentație de putere.

Nu-i lipsea puterea solistului,
în pofida epuizării glasului.
Epuizat i-a fost pledându-și devoțiunea,
în urma torturii pierzându-și rațiunea.

Dar în ultimele momente, rațiunea la ce-i servea?
Așa cum e vorba – cândva, speranța moare și ea.
De-ar mai fi putut, martirul ar fi cântat,
curajul, rezistența să-și fi demonstrat.

Chiar de-ar fi cântat, uralele răsunară prea tare,
cu bucurie, când capul îi căzu la picioare.


III.

suferința ei

De n-ar fi trecut luna crinilor de sabie…

Am fost mai mult decât naivă
să nu realizez
că destinul sculptat din păcat,
numai prin păcat se putea săvârși.

Cândva, demult
solistul mut mi-a cântat;
am petrecut împreună veacuri
devenite clipe trecătoare.

Rămasă cu un șir de regrete,
unul continuă a dăinui –
cea din urmă zi de vară
și-o ultimă reprezentație a umilinței.

În locul glasului iubit,
am ascultat cumplita simfonie a ruinelor.
Un ansamblu amețitor de agonie și urale
ce-a culminant cu un strigăt izbitor…

Să-mi fi fost oare propria voce?

Cu greu îmi amintesc de momentele îngropate
sub frunzele sângerii ale toamnei ce-a urmat.
Pe-atunci, cu aceeași greutate
încercam să ajung la scenă,
să adun rămășițele
interpretului înjosit.

De-aș fi ajuns să-l strâng în brațe,
i-aș fi cântat baladele noastre.

De s-ar fi stins la pieptul meu,
trupul descompus l-aș fi așezat
pe un pat de gladiole.


Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *